عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
بازدید : 476
نویسنده : آوا

پروتکل OPC

عنوان مقاله  :  آشنایی با پروتکل OPC‎

قالب بندی :  PDF

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  با توجه به فراوانی برندها و تامین کنندگان مختلف تجهیزات اتوماسیون در یک  دستگاه یا واحد صنعتی، بکارگیری روشی یکسان و استاندارد برای برقراری ارتباط این تجهیزات با نرم افزار مانیتورینگ الزامی است. نرم افزارهای OPC Server وظیفه برقراری این ارتباط را برعهده دارند تا طراح یا برنامه نویس فارغ از پروتکل های نرم افزاری و سخت افزاری به توسعه و طراحی سیستم مانیتورینگ و کنترل خود بپردازد یا از نرم افزارهایی که بدین منظور تولید شده اند استفاده نماید.

عدم نیاز به درایورهای متعدد به منظور برقراری ارتباط با تجهیزات و کنترلرها – پشتیبانی اکثریت قریب به اتفاق کمپانی های صنعتی از استاندارد پروتکل OPC – برقراری ارتباط امن بین تجهیزات و نرم افزارهای صنعتی با سیستمها و سرویسهای مبتنی بر IT و وب. حوزه عملکرد تکنولوژی فوق بر روی مستندات متمرکزاست. در ادامه شرکت مایکروسافت به این نکته پی برد که تکنولوژی فوق نباید صرفا متمرکز بر روی مستندات باشد و می تواند عملکردی جامع تر را داشته باشد. بدین منظور نسخه شماره ۲ ، OLE در سال ۱۹۹۵ مطرح گردید و این نسخه در ادامه تمامی عناصر و اجزای موجود در محیط ویندوز را شامل گردید و بدین ترتیب تکنولوژی COM مطرح شد.

فهرست :

معرفی OPC و کاربرد آن

پروتکل OPC

مزایای OPC

معرفی پروتکل DDE و OLE

ساختار سیستم OPC

سرویس OPC Enum

انواع OPC

تنظیمات DCOM

افزونگی در OPC

Tunneling در OPC

معرفی نرم افزارهای OPC



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آشنایی با پروتکل OPC‎ ,
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
بازدید : 514
نویسنده : آوا

معماری شبکه

عنوان مقاله  :  معماری شبکه مراکز داده‎

قالب بندی :  PDF

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :  امروزه مراکز داده  نقش مهمی را در صنعت فناوری اطلاعات بر عهده دارند. به  خصوص این که گسترش معماری پردازش ابری  موجب شده است حجم عظیمی از پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی سرورهای مراکز داده انجام شود. این سرورها شامل هزاران PC شخصی بوده که با همکاری یکدیگر پردازش‌های مربوطه را انجام می‌دهند. بهره‌گیری از چنین ساختاری، مرکزداده را به صورت ماژولار در آورده؛ ضمن این که آن را از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می‌سازد. با این حال، مشکل بزرگ در این مراکز ارتباط میان گره‌های محاسباتی است و نه توان محاسباتی هر کدام از آن‌ها .در واقع طراحی شبکه‌ای که بتواند نیاز این گره‌ها به ارتباط با یکدیگر را برآورده سازد، همواره یک چالش مهم برای پژوهشگران بوده است. شبکه مراکز داده ویژگی‌هایی دارد که آن را از بسیاری از شبکه‌های دیگر متمایز می‌سازد. یکی از این ویژگی‌ها ثابت بودن توپولوژی آن است. در یک شبکه مرکزداده معمولاً گره‌ها جابجا نشده و جایگاه آنها در شبکه نیز ثابت است.

این موضوع به طراحان کمک می‌کند تا پروتکل‌های مسیریابی بهینه‌تری طراحی نمایند. ویژگی دیگر تعداد زیاد گره‌های انتهایی است. برای مثال در  یک شبکه مرکزداده معمول این گونه معرفی شده است: ۱۰۰ هزار سرور که هر کدام از آن‌ها ۳۲ ماشین مجازی داشته باشند، بیش از سه میلیون گره انتهایی را پدید می‌آورد. همچنین اگر هر ۲۵ سرور نیاز به یک سوییچ داشته باشد، ۸۰۰۰ سوییچ در مجموع مورد نیاز است. این اعداد و ارقام به خوبی ابعاد منحصربه فرد یک شبکه مرکزداده را نشان می‌دهند. پروتکل‌های معمول، از جمله اترنت، برای این شبکه‌ها مناسب نیستند.

فهرست :

مقدمه

فصل یک: آشنایی با شبکه‌های مرکزداده

توپولوژی

هدایت بسته‌ها

Oversubscription

هزینه

مسیریابی چندمسیره

مجازی سازی

برخی جزییات پیاده‌سازی

فصل دو: معماری مقیاس پذیر برای شبکه مرکز داده

معماری

جدول هدایت دومرحله ای

پیاده‌سازی lookup دومرحله ای

الگوریتم مسیریابی

معماری شبکه

شناسایی خطا

پیاده‌سازی و ارزیابی

فصل سه: معماری PortLand

جمع بندی و نتیجه‌گیری

منابع



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: OVERSUBSCRIPTION آشنایی با شبکه‌های مرکزداده الگوریتم مسیریابی پیاده‌سازی LOOKUP دومرحله ای توپولوژی شناسایی خطا مسیریابی چندمسیره معماری PORTLAND معماری شبکه ,
منبع تمامی مطالب این وبلاگ از سایت prozhe.com می باشد.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود پروژه و آدرس http://prozhee.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 783
بازدید دیروز : 251
بازدید هفته : 1668
بازدید ماه : 2993
بازدید کل : 142341
تعداد مطالب : 500
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com