عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
بازدید : 486
نویسنده : آوا

استانداردهای حسابداری

عنوان مقاله  :  استانداردهای حسابداری

قالب بندی :  Word

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :   استانداردهای حسابداری، مقررات حاکم‌بر چگونگی انجام کار حسابداری  هستند.استانداردها به‌عنوان قواعد پایدار مورد پذیرش همگان قرار می‌گیرند، اما در عمل به‌طور دائم در تغییرند. این استانداردها معمولاً شامل سه بخش هستند : شرح مسئله،بحث مستدل یا ارائه راههایی برای حل مسئله،ارائه راه‌حل مطلوب. یکی از رویدادهای بسیارمهمی که در سال‌ها ی اخیر در جامعه حسابداری کشور به وقوع پیوست، تدوین استانداردهای حسابداری ایران بر مبنای استانداردهای  بین‌المللی حسابداری و الزام به رعایت آن در تهیه صورت‌‌های مالی بود. از آنجا که این استانداردها شامل تغییراتی در برخی از روش‌ها و رویه‌های مورداستفاده نسبت به سال‌های قبل از الزام به رعایت استانداردها بود، این احتمال همواره وجود داشت که قابلیت مقایسه صورت‌‌های مالی زیر سوال رود. به این ترتیب در این مقاله قابلیت مقایسه صورت‌های مالی، در قبل و بعد از الزام به رعایت استانداردهای حسابداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استانداردهای حسابداری ایران عمدتاً با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد، از جمله موارد مطابقت کامل، استاندارد حسابداری شماره ۱۵ تحت عنوان<حسابداری سرمایه‌گذاریهاست که با استاندارد بین‌المللی شماره ۲۵ مغایرتی ندارد. براساس استاندارد حسابداری شماره ۱۵، سود سهمی موجب تغییر در مبلغ دفتری سرمایه‌گذاری نمی‌شود. طبق همان استاندارد سرمایه‌گذاریهای کوتاهمدت سریع‌المعامله در بازار را می‌توان در صورتهای مالی به ارزش بازار منعکس کرد و سود یا زیان حاصل از تغییرات قیمت آنها را در طی دوره به حساب درامد یا هزینه دوره منظور نمود. از طرف دیگر براساس استاندارد حسابداری شماره ۳ تحت عنوان «درامد عملیاتی»، سود حاصل از سرمایه‌گذاریهایی که به‌ روش ارزش ویژه ثبت نشده است، در زمان احراز حق دریافت توسط سهامدار، شناسایی می‌شود. این مقاله به ارائه مسائل، اشکالات یا ابهاماتی می‌پردازد که در مورد موضوعات بالا و کاربرد آنها وجود دارد. مفروضات و اصول حسابداری یک سری مفاهیم کلی هستند که به کارگیری صحیح آنها مستلزم تدوین ضوابط اجرایی است که راهنمای به کار گیری آنها در عمل باشد .

فهرست :

معرفی گرداورنده و تقدیم

چکیده

مقدمه

واژه های کلیدی

تعاریف و توضیحات

تعریف حسابداری

نقدی بر استانداردهای حسابداری برای ایران

ارزشهای حسابداری

شیوه‌های تدوین چارچوب نظری و استانداردهای حسابداری

عوامل توسعه نیافتن حسابداری در ایران

استاندارد حسابداری مالی شماره ۱۲

استاندارد حسابداری شماره ۱۵

ضرورت تدوین استاندارد حسابداری سود هر سهم در  ایران

تغییر طبقه‌بندی سرمایه‌گذاریها

بررسی تطبیقی استانداردها

خلاصه و نتیجه گیری

نتیجه گیری

منابع



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: ارزشهاي حسابداري استاندارد حسابداري شماره 15 استاندارد حسابداري مالي شماره 12 بررسي تطبيقي استانداردها تدوين استاندارد حسابداري سود هر سهم در ايران تعريف حسابداري تغيير طبقه‌بندي سرمايه‌گذاريها عوامل توسعه نيافتن حسابداري در ايران ,
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
بازدید : 568
نویسنده : آوا

مزایده های الکترونیکی

عنوان مقاله  :  مزایده های الکترونیکی

قالب بندی :  PDF

قیمت :   رایگان

شرح مختصر :   حراجها یا مزایده های الکترونیک E-AUTIONS به عنوان یکی از جدیدترین مدلهای  تجارتی اینترنتی موردتاکید قرار گرفته اند. اما حراجهای الکترونیک چیستند؟ چه نقشها و کارکردهایی دارند؟ چطور کار می کنند؟ نمونه های برجسته آنها کدامند؟ چه محصولات و یا خدماتی توسط آنها موردخرید و فروش قرار می گیرند؟ مزایای بالقوه حراجهای الکترونیک چیست؟ مفهوم حراجهای الکترونیک: حراجهای الکترونیک عبارتند از محاسبه و تعیین مبنایی برای مبادله و معامله محصولات و یا خدمات بین یک خریدار و فروشنده طبق قوانین تجاری خاص که به انتخاب بهترین ترکیب خریدار و فروشنده ازبین تعدادی از شرکت کنندگان در آن حراجها، کمک می کند. کالاها و خدمات موردمعامله در حراجها: حراجها فراهم کننده بستر تجاری مناسبی برای خریدوفروش کالاهای خاص همچون مازاد بر مصرف سازمانها، تجهیزات دست دوم، کالاهای نیم ساخته و محصولات فاسدشدنی و نظایر آن هستند. نقشها و کارکردهای حراجهای الکترونیک: عمده ترین نقشهای این حراجها عبارتند از:

۱ – کشف قیمت: یک مثال از کشف قیمت در حراجهای سنتی کالاهای مصرفی است که شامل مزایده برای اشیای عتیقه است. این اشیاء قیمتهای واحد، مشخص و استانداردی ندارند، اما مزایده می تواند قیمت واقعی بازار را برای آنها درمیان مجموعه ای از خریداران، به دست دهد.

۲ – سازوکار تخصیص کارا: فروش اقلامی که توزیع آنها از طریق کانال های سنتی مشکل است، در این مجموعه قرار می گیرد. مثالها شامل فهرست اقلام آسیب پذیری می شود که یا عمر کوتاهی دارند و یا در یک زمان مخصوص و مشخص استفاده می شوند. مانند بلیتهای پرواز هواپیما یا بلیتهای تئاتر.

فهرست :

انواع مزایده

مزایده های باز

مزایده های مهر و موم شده یا بسته

مزایده انگلیسی

مزایده پیشنهاد اول

مزایده ویکری

مزایده هلندی

مزایده آمریکایی

مزایده دوبل

مزایده معکوس

پیاده سازی مزایده به صورت آنلاین

مزایای مزایده الکترونیکی

انواع مزایده الکترونیکی

امکان سنجی مزایده

طرح ریزی و برنامه ریزی انجام کار



:: موضوعات مرتبط: مقاله , ,
:: برچسب‌ها: امکان سنجی مزایده انواع مزایده انواع مزایده الکترونیکی پیاده سازی مزایده به صورت آنلاین طرح ریزی و برنامه ریزی انجام کار مزایای مزایده الکترونیکی مزایده آمریکایی مزایده انگلیسی مزایده پیشنهاد اول مزایده دوبل مزایده معکوس مزایده های باز مزایده های مهر و موم شده یا بسته مزایده هلندی ,
منبع تمامی مطالب این وبلاگ از سایت prozhe.com می باشد.

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود پروژه و آدرس http://prozhee.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشکر






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 213
بازدید دیروز : 69
بازدید هفته : 213
بازدید ماه : 3625
بازدید کل : 142973
تعداد مطالب : 500
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com